Wednesday, November 21, 2012

Analisis Intraday FCPO 21.11.2012


Assalamualaikum wbt.

Ini analisis intraday saya hari ini untuk kontrak FCPO 3rd Month. Alhamdulillah jangkaan saya betul. Reversal candlestick pattern memang powerful. Walaupun saya tak hafal tapi kriterianya sedikit sebanyak kita boleh baca. Ia akan bertambah powerful apabila bertembung dengan support atau resistance, RSI overbought oversold dan RSI trend.

Berikut adalah rules saya untuk entry.

  1. Reversal candlestick pattern
  2. RSI menunjukkan trend yang jelas (dalam contoh di atas downtrend)
  3. MA Crossover (MA 10 > MA 5)
Indicator tambahan hanyalah sebagai bantuan dan bukan rules yang mesti saya follow. Contohnya Parabolic SAR dan Slow Stochastic. Bila ada signal yang kuat daripada indicator tambahan ini, confirm saya masuk trade. 

Just my 2cents. 

Wassalam. 

No comments:

Post a Comment